Spor 2::



HV 3 som veterantog i spor 2 i Aalborg. Præcis dato er p.t. ukendt; men mon ikke vi er i starten af 1970erne jf. PU-signalerne. Bemærk luftbroen. Fotograf: Georg Schmidt. Tak til Georg for at billederne må vises her.

Lørdag den 29. marts 1969 - tredjesidste driftsdag for Aalborg Privatbaner. Fra venstre mod højre ses spor H, spor 1 og spor 2. I spor 1 holder tog 345 ankommet fra Hvalpsund (Sundsøre 7.10, Hvalpsund afgang 7.26 og ankomst Aalborg 9.00). Fotograf: Holger B. D. Sørensen. Tak til Holger for at billedet må vises her.

Lørdag den 29. marts 1969 - tredjesidste driftsdag for Aalborg Privatbaner. Fra højre mod venstre ses spor 1 og spor 2 og 3. Privatbanetog i spor 1. Fotograf: Holger B. D. Sørensen. Tak til Holger for at billedet må vises her.

Spor 1 og 2 samt (signal)hus 3, som var kommandopost. 1970. Fotograf: Georg Schmidt. Tak til Georg for at billedet må vises her.

Et tomt spor 2 og i spor 1 lyntog i Aalborg 2. september 1961. Fotograf: Jean-Jacques Barbieux. Jeg har forsøgt at finde Jean-Jacques Barbieux med henblik på at spørge, om jeg må vise hans billede her på siden. Det er dog ikke lykkedes mig at finde ham. Så hvis han på et tidspunkt læser med her, må han meget gerne kontakte mig. Billedet kan ses i højere opløsning her.

Aalborg station juli 1993. Røde MR/MRD-togsæt i spor 1 og spor 3. I spor 4 holder et rødt-hvidt IC3-togsæt. Fotograf: Hans Stückler. Tak til Hans for at billedet må vises her.

MZ 1407 med godstog i spor 2 den 21. juli 1995. Billedet kan ses i højere opløsning her. Fotograf: Martin Søhus. Tak til Martin for at billedet må vises her.

MY 1137 og ukendt MX rangerer i spor 2 i 1970erne. Bemærk de mange personvogne på personvognsristen til venstre. Fotograf: Georg Schmidt: Tak til Georg for at billedet må vises her.

Fiskemelstoget i spor 2 i 2013. Fotograf: John Lykholt. Tak til John for at billedet må vises her.

Fiskemelsekspressen med MX 1023 og MY 1146 lægger fra land. Så vidt jeg kan se, er der tale om en noget atypisk udkørsel - altså under forudsætning af, at toget ekspederedes via spor 2: Normalt ville en udkørsel fra spor 2 ikke involvere spor 1. Udkørsel fra spor 2 ville normalt ske via sporskifterne 43b, 42 og 21, således at der hele tiden ville være mulighed for indkørsel i spor 1 samtidig. På dette billede har man åbenbart valgt at køre fra spor 2 og via sporskifterne 25a, 23b og 23a. Resultatet af de to udkørsler er det samme, dog med den væsentlige forskel, at det ved den sidstnævnte udkørselstogvej ikke er muligt at stille indkørsel til spor 1 samtidig. Hvorfor man har valg den nævnte udkørselstogvej, ved jeg ikke. Det kan måske skyldes rustkørsel, sporarbejder eller noget helt tredje? 29. juli 2015. Fotograf: Simon Mosbjerg Mørch. Se flere af Simons fine billeder på www.SimonTog.dk Billedet kan ses i højere opløsning her. Tak til Simon for at billedet må vises her.

Fra venstre mod højre: Intet tog i spor 4, MFA-FF-MFB (eller omvendt) i spor 3, ME 1532+dobbeltdækkervogne i spor 2, intet tog i spor 1 og MR 4043+MRD 4243 i spor 0. Juli 2012. I spor 0 er lokomotivføreren ved at tilslutte (eller frakoble) fremmednet. Billedet kan ses i højere opløsning her. Fotograf: John Lykholt. Tak til John for at billedet må vises her.



Nordjyske Jernbaners MQ-togsæt "Tordenskjold" er 3. december 2014 på vej fra Hjørring til Aarhus for hjulafdrejning. Tognummeret er PM 148340. Billedet kan ses i højere opløsning her. Fotograf: Dennis Taudal Poulsen. Tak til Dennis for at billedet må vises her.

MZ 1426 med 37 vogne til Superfos i Nørresundby afgår fra spor 2 i Aalborg i juli 1992. Fotograf: Morten Larsen. Tak til Morten for at billedet må vises her.

1973. Lyntog 15 Limfjorden København-Frederikshavn afgår fra spor 1 mod Frederikshavn. Til højre jernbaneposthus II. Bemærk afgangssignalet ved spor 2. Vi bemærker, at perronen ved spor 1 endnu ikke er moderniseret. Billedet kan ses i højere opløsning her. Fotograf: Ole Edvard Mogensen. Tak til Ole for at billedet må vises her.





Links til andre billeder fra spor 2 i Aalborg:

Link nr. 1:

Stephan Aller: Onsdag 16.04.2014:DK-RCDK MY 1134+DK-RCDK MY 1122+20 gsv/80 ax/488 t/469 m med RM 6216 (Fh-Fa) i Ab, spor 2 kl. 12.16. Toget havde ophold kl. 12.09-12.30½ (0/+½).