Randers-Aalborg‎ > ‎

Km 222,1-229,5 Støvring-Skørping sydgående::


Strækningen Støvring-Skørping, sydgående, blev ibrugtaget 1. juni 1956.14)
"Arbejdet på 2. spor Skørping-Støvring er fuldført i driftsåret og strækningen taget i brug 1. juni 1956, således at hele strækningen fra Randers til Ålborg nu er dobbeltsporet."302)


Udsigt fra vejoverføring 21137 mod syd. Til venstre det nordgående spor og til højre det sydgående spor. Vi bemærker, at der er 12 tråde på stangrækken. Billedet er fremkaldt i august 1981 og er sandsynligvis taget i samme måned eller kort tid forinden. Billedet kan ses i højere opløsning her. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Nordgående MA-lyntog 115 i 1975. Fotografen befinder sig i det sydgående spor ca. ved broen over Lindeborg Aa. Fotograf: Georg Schmidt. Tak til Georg for at billedet må vises her.

Veterantog fra Limfjordsbanen passerer broen over Lindenborg Aa engang 14. december 1975. Fotograf: Georg Schmidt. Tak til Georg for at billedet må vises her.


Så har veterantog fra Limfjordsbanen passeret broen over Lindenborg Aa engang 14. december 1975 og der er igen faldet ro over ådalen. Fotograf: Georg Schmidt. Tak til Georg for at billedet må vises her.
 
Sydgående intercitytog trukket af MY+MX passerer broen over Lindenborg Å i august 1980. Forreste vogn er en A-vogn. Fotograf: Asger Christiansen. Billedet kan ses i højere opløsning her.

Bagenden af udflugtstog trukket af E-maskine i maj 1985 umiddelbart øst for jernbanebroen over Lindenborg Å. Billedet kan ses i højere opløsning her. Fotograf: Hans Peter Christensen. Tak til Hans Peter for at billedet må vises her.

DB MZ 1456 + 20 vogne med G 7550 (Frederikshavn-Aarhus) passerer udgravningen ved Teglgården på vej mod syd 15. april 2015. Fotograf: Morten Larsen. Tak til Morten for at billedet må vises her.
 
E 991 har netop passeret bro 21132 ved Teglgård i km 225,265 den 4. maj 1985. Fotograf: Georg Schmidt. Tak til Georg for at billederne må vises her.
 



__________________________________________________
14) Vingehjulet, 13. årgang, nr. 17, 10. juni 1956 p. 188